Legyen letisztult, meggyőző, tartalmas, és eredményes
Kriszti
2018.04.10
Tételezzük fel, hogy van egy vállalkozásod (jobbik eset, ha ténylegesen van is J ) szoktál azon agyalni, hogy azt még hogyan lehetne fejleszteni, több bevételt elérni?
Alapvető gondolkodása az embernek, hogyha valamibe belevág, akkor abból profitálni szeretne, és mivel eléggé önzők vagyunk, így jellemző az a gondolat, hogy még többet, és még többet szeretnénk. Számos módszerrel lehet ezt elérni, de amit már az előző bejegyzésemben is kiemeltem, szuper lehetőség az internet.
Mondhatni, egy online világban élünk, miért mondom ezt? Nos, találkoztál
az elmúlt 1 évben olyan személlyel, aki nyomtatott telefonkönyvet lapozgat,
hogy találjon például egy fűtésszerelőt, vagy épp foglaljon asztalt egy
étterembe? – Igen kicsi a valószínűsége, hogy igennel válaszolsz. Ma már
mindenki a jó öreg „Gugli” –mestert veszi alapul, hisz Ő mindent tud.
Helyesbítenék, csak azt tudja, amit akarunk, hogy tudjon; például ha van céged,
de nincs weboldalad kisebb az esélyed, hogy Téged is fel fog ajánlani egy
keresés eredményeként (erről később részletesen írok).
Esetünkben is adott egy megrendelő, aki üzemeltett egy pizzériát
egy kisebb városban. Rendelkezik már megfelelő ügyfélkörrel, de neki is
alapvető célja az, hogy növelje bevételeit, ismeretségét. Ezekhez kimondottan
jó, ha elérhető online – és nem csak a közösségi médiában. Így hát a megoldás most első körben, egy
bemutatkozó weboldal, amit akár a későbbiekben webshoppal is ki lehet
egészíteni.
A munkafolyamatok megkezdése előtt, a legfontosabb a jó domain
választás (tartalmazza a cég, bolt vagy épp étterem nevét, legyen rövid, legyen
jól beazonosítható stb.) /-ez igaz
természetesen egy webshopra is, de arról később/ hiszen így az emberek
hamarabb megjegyzik és tudják használni azt. Szakmai szempontból még sok
mindent lehetne még írni, hogy milyen a jó domain (keresési kulcs-szavas,
márkaneves stb.), de ez inkább szakmai, amit elég meghallgatni és végiggondolni
akkor, amikor egy szakértő sorolja, így hát én most ezzel a „sima felhasználói”
füleket nem is untatom. Ami talán közelebb áll mindenkihez, az maga a
megjelenése az oldalnak. Egy weboldalnak a tartalmi /megjelenési részének kell
tarolnia, hiszen a felhasználókhoz az jut el, azt használják, böngészik. Ezekbe
kell elrejteni az olyan programozási lehetőségeket, amik felkeltik az
érdeklődést, egyedi arculatot adnak, és természetesen lehet bele építeni plusz
„extrább” tényezőket (pl. slide-ok, egy gombnyomásos hívás, chat funkció,
játékok stb.)
… és ahogy az első blogjegyzésben írtam, hogy megpróbálom Nektek
bemutatni a saját vállalkozásunk útját, így hát egy kis ízelítő:
A fent már említett pizzéria story folytatása… A pizzéria már évek óta fogadja régi és új vendégeit, folyamatos fejlődésen mennek keresztül, mindig próbálnak valami újdonságot csempészni a dolgokba, így teszik ezt majd bemutatkozó weboldalukkal is. Fontos szempont volt, a letisztult forma, ahol a legfontosabb adatok szerepelnek egy helyen, szép kinézetbe öntve (bemutatkozás, nyitvatartás, ét-és itallap, elérhetőség). Jelenleg még folyik az oldal fejlesztése, de néhány képernyőképet azért mutatok Nektek… ígérem amint kész van, megosztom a linket is! J
Ha Nektek is vannak ötleteitek saját weboldalatok fejlesztéséhez, akkor bátran keressetek bennünket, írjatok Nekünk info@cristo.hu, hiszen mindenkinek jár az egyedi megjelenés. ;)
...és az ígért képernyőképek:
Kezdőoldal megjelenése_1
Kezdőoldal megjelenése_2
Menüpont- étlap/itallap